DSC_4069 copy

پوستر مسابقه حادثه ماندنی رو نمایی شد

بسم الله الرحمن الرحیم

مراسم رونمایی از پوستر مسابقه “حادثه ماندنی” به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ، در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ در موسسه صبا برگزار شد. این مراسم با حضور خبرنگاران و اعضای شورای سیاستگذاری و با دبیری جلال عطارزاده، هنرمند و فعال فرهنگی، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری برپا گردید.

 

در این مراسم، نخست به یادآوری دو حادثه تلخ و دردناک پرداخته شد که در سال‌های اخیر، جامعه را تحت تأثیر قرار داد. اولین حادثه در عصر ۴ آبان ۱۴۰۱ رخ داد که در نتیجه آن، ۱۳ نفر شهید و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. دومین حمله نیز در ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ اتفاق افتاد که در آن یک نفر از خادمان و یکی از محافظان حرم به شهادت رسیدند و هفت نفر دیگر زخمی شدند. این حوادث، مظلومیت و شجاعت را به تصویر می‌کشد و یادآور ایثارگری‌های بزرگ در راه حفاظت از مقدسات است.

 

در ادامه، به سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ اشاره شد که در دیدار با خانواده شهدای شاهچراغ بیان داشتند: “این حوادث نشان‌دهنده مظلومیت و شجاعت در برابر دشمنان اسلام است و باید به یاد شهدای عزیز، همواره در مسیر حق و حقیقت ایستادگی کنیم.” ایشان این حوادث را هم‌تراز با واقعه عاشورا دانستند و بر اهمیت پاسداری از یاد و خاطره شهدا تأکید کردند.

در پایان، پوستر این مسابقه که توسط طراح هنرمند کورش پارسا نژاد طراحی شده است، رونمایی شد. این پوستر نمادی از ایثار و فداکاری شهدای حرم بوده و امید است که با مشارکت هنرمندان و طراحان، آثار برجسته‌ای در این زمینه خلق شود.

مشارکت در این مسابقه فرصتی است تا هنرمندان با استفاده از هنر خود، ابعاد مختلف این حوادث ماندگار را به تصویر بکشند و یاد شهدای عزیز را در دل‌ها زنده نگه‌دارند.

متن فراخوان و ارسال آثار :
https://iran-artist.com/

DSC_4069 copy
                                                                                             عکاس : زینب نوروزی
DSC_4139 copyDSC_4125 copy DSC_4123 copyDSC_4141 DSC_4142 copy DSC_4160 copy DSC_4106 copy DSC_4105 copy DSC_4090 copy DSC_4077 copy DSC_4115 copy DSC_4122 copy DSC_4123 copy DSC_4171 copy

                                                                                                                                                                         عکاس : زینب نوروزی

 

فراخوان نمایشگاه

هنرمندان تاریخ نگاران هوشمندی هستند که با ثبت وقایع تاریخی حوادثی که در اطراف ما رخ می‌دهد و پس از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود را با پیوست دادن به طرح و نقش و رنگ در دیوارهای بلند تاریخ نصب می‌کنند تا از گزند نسیان و آنها که تاریخ را به گونه‌ای که دوست دارند می‌نگارند دور بماند، تا آیندگان با مشاهده این آثار هنری به دنبال چرایی آن باشند و حقایقی که حافظه کوتاه مدت تاریخ آن را محو می‌کند زنده نگه داشته و سرمشق راه موفقیت‌ها و استقامت خود در برابر ناملایمات دانسته همیشه آن را مقابل نگاه جامعه‌ی خود به نمایش بگذارند.مسابقه هنرهای تجسمی حادثه ماندنی در پاسخ به نیاز جوانان فردای این سرزمین شکل گرفته که با عنایت بر لا اله الله ملک الحق المبین (و بدانند که خدا حقیقت آشکار است) شکل گرفته تا با دعوت از هنرمندان دلسوز و مسئولیت پذیر به ندای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص ثبت هنرمندانه وقایع این روزها خصوصاً حادثه ماندنی شاهچراغ پاسخی عاشقانه داده و اجازه این را ندهد که این حادثه ماندنی به دست فراموشی سپرده شود.

موضوع مسابقه: ثبت حادثه ماندنی شهادت هم‌وطنان در حرم مطهّر حضرت احمدبن‌موسیٰ شاهچراغ. هنرمندان می‌توانند با استفاده از تیترهای پیشنهادی یا مفاهیم آنها اقدام به طراحی آثار خود در قالب پوستر نموده و عنوان نمایشگاه را در پائین وسط اثر یا جایی که به جذابیت اثر هنری کمک بیشتری کند درج نمایند.

مضامین مسابقه: شهدا، جانبازان، کودک، دشمن جانی، جنایت، فقط او نیست، پشت سر او هستند، تولید داعش، آنها گناهکارند، لعنت خدا بر این دهان‌های دروغگو، دل‌های سیاه، این جور عمل می‌کنند، آن جور حرف می‌زنند، درباره حقوق بشر، درباره حقوق زن، حرفشان این است عملشان آن است، یعنی منافق کامل، اینها در این قضیّه‌ی شاهچراغ رسوا شدند.

تقویم اجرایی جشنواره:

  • اعلام فراخوان و رو نمایی از پوستر فراخوان: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
  • مهلت ارسال آثار: ۲۵ شهریور تا ۲۵ مهر ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج: ۴ آبان ۱۴۰۳
  • ارسال آثار برای جشنواره تنها از طریق صفحه اختصاصی azizestan.iran-artist.com (توضیحات مربوط به چگونگی ارسال اثر در سایت درج گردیده)
  • اهدا جوایز و برپایی نمایشگاه: ۴ آبان ۱۴۰۳ همزمان با سالگرد شهدای شاهچراغ

هر شرکت کننده حداکثر سه اثر می‌تواند ارائه نماید که یک اثر برای نمایشگاه انتخاب خواهد شد. آثار به صورت فایل PDF در ابعاد ۷۰×۵۰ با فورمت PDF و رزولیشن ۳۰۰ dpi ارسال شود. فایل بنام هنرمند و عدد ۱/۲/۳ با حروف انگلیسی ذخیره شود. نام هنرمند فارسی یا انگلیسی به صورت عمودی با رنگ نزدیک به رنگ زمینه در سمت چپ پوستر حداکثر به ارتفاع دو سانت و فاصله نیم سانت از پایین و چپ پوستر درج شود. پس از انتخاب اثر برای شرکت در نمایشگاه به صاحب اثر اطلاع داده خواهد شد. آثاری که دیرتر از تقویم نمایشگاه دریافت شود به مرحله انتخاب آثار و داوری راه نخواهد یافت.

مقررات جشنواره:

  • دبیرخانه مجاز است در صورت نیاز و به اختیار، از فایل‌های ارسالی در اسناد تبلیغی و ارتباطی مسابقه و نمایشگاه استفاده نماید.
  • چنانچه نسبت به مالکیت معنوی آثار ارائه شده، هر نوع شکایتی از سوی دیگران مطرح شود، در صورت اثبات عواقب حقوقی ناشی از آن متوجه شرکت کننده خواهد بود. دبیرخانه در صورت برخورد با چنین موقعیتی در مدت مسابقه، می‌تواند اثر ارائه شده را یکجانبه حذف نماید.
  • تمام حقوق استفاده از آثار برگزیده به برگزار کننده تعلق خواهد داشت.
  • آثار پذیرفته شده با نظر هیأت داوری در نمایشگاهی به نمایش عمومی نهاده خواهد شد.
  • تصمیم گیری درباره مواد پیش بینی نشده در این آیین نامه به عهده دبیرخانه خواهد بود.

جوایز:

  • نفر اول: گواهی شرکت، لوح افتخار و ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و تندیس
  • نفر دوم: گواهی شرکت، لوح افتخار و ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی
  • نفر سوم: گواهی شرکت، لوح افتخار و ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

دبیر و هیأت داوران:

دبیر جشنواره: جلال عطارزاده

هیئت داوری:

  • مسعود نجابتی
  • محمد رضا دوست محمدی
  • سید محمد بلادی فرد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *